Frank van den Wall Bake vandaag 80(!) jaar geworden. Een geweldig voorbeeld van actief blijven en nieuwe initiatieven ontplooien. Vandaag ontving Frank van zijn Laren Jazz mede-bestuursleden Huub Zinkstok en Leon Schouten een speciale ‘Jazz for the eighties’ trofee
Frank van den Wall Bake
In 1978 startte Frank van den Wall Bake het allereerste bedrijf voor sportmarketing in Nederland: Trefpunt. Hij maakte snel naam dankzij zijn succesvolle betrokkenheid bij diverse sportevenementen. Denk aan de PTT Telecompetitie (de Eredivisie), het niet meer van de Olympische Spelen weg te denken Holland Heineken House en de SPA Regatta (nu: Allianz Regatta). Ook speelde hij een belangrijke rol bij het ontwikkelen van sponsorbeleid voor sportbonden, zoals de KNHB en de KNLTB.
Bijna een halve eeuw later is Frank – inmiddels 80 jaar – nog altijd actief in de sport(marketing), onder meer als partner bij reputatiebureau IVRM Sport, als adviseur van diverse bonden en sponsors en bestuurslid van DutchSail. Sinds 2022 zet hij zich actief in voor Laren Jazz als bestuursvoorzitter.
Boek “Alles voor de sport”
Van pensioen wil hij niks weten. Afgelopen mei bracht Frank nog zijn biografie uit “Alles voor de Sport”. Het boek draait om het ontstaan en de ontwikkeling van sportmarketing in Nederland. Aan de hand van een groot aantal anekdotes – van de grootste sportevenementen tot spannende tête-à-têtes – krijgt de lezer een inkijk in de wereld van sport door de ogen van een van de bekendste Nederlandse sportmarketeers, opgetekend door Leo Aquina.